2013-12-18

garnek parowy 氣鍋

Dzisiaj przedstawię Państwu najważniejszy garnek Yunnanu:
To garnek parowy, gliniany, nieglazurowany. Wytwarzany w Yunnanie od wieków, stał się obowiązkowym elementem wyposażenia każdej kuchni. Z wyjątkiem mojej, oczywiście, bo my idziemy na łatwiznę i na dania z garnka parowego wpraszamy się do świekry :) Ale garnek ten jest naprawdę wspaniały. O jego wspaniałości stanowią dwa elementy - fakt, że jest nieglazurowany i przez to wszystkie potrawy nieprawdopodobnie pachną, oraz rurka, którą widać pośrodku, a dzięki której produkty gotują się na parze, a nie zwyczajnie. O najsłynniejszym yunnańskim daniu z tego garnka na pewno jeszcze napiszę. A jeśli zdarzy mi się wreszcie taki gar nabyć, opowiem o nim więcej :)

2 komentarze:

  1. Patrzę, patrzę i patrzę i ciągle nie wiem, jak to działa. Para z tego dziubka wychodzi, tak? A gdzie żarcie? W środku? Jest jakaś przykrywka, że ta para do środka idzie, zamiast do góry? Czy jak?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest przykrywka :) tak się podnieciłam faktem, że były te garnki wreszcie wystawione bez przykrywek, że aż zapomniałam napisać. Bo normalnie są zawsze z przykrywkami i nie widać tej rurki w środku, która prowadzi nad drugie dno...

    OdpowiedzUsuń

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.