2011-05-31

茶和咖啡 kawa i herbata

Do posłuchania tutaj.
你的茶陪着我的咖啡

Twoja herbata towarzyszy mojej kawie
你的眼不知看着窗外的谁
Twoje oczy patrzą na nie wiem kogo za oknem
哦时间在浪费
och, marnujemy czas
这样对不对
czy to w porządku?
我觉得好累
jestem zmęczona
你的沉默让我无法领会
nie rozumiem Twojego milczenia
冷的茶陪着冷的咖啡 后悔
zimna herbata towarzyszy zimnej kawie   żal
谁知道我们还有没有机会再挽回
któż wie, czy mamy jeszcze szanse powrócić
我只能看着天一点点在变黑
mogę tylko patrzeć, jak niebo powoli ciemnieje
直到我可以面对自己
aż do momentu, w którym będę w stanie stanąć twarzą w twarz
再一次的心碎
ze swym raz jeszcze złamanym sercem

Moja kochana 丁薇 Denise. Nie ma to jak dosmucenie o południu, w czasie deszczu, gdy nikt mnie nie kocha, nikt mnie nie lubi i nikt mi nie chce zrobić herbatki... ;)

Denise jest niezwykła. Pisze sama swoje kawałki, które bywają zwykłym popem, ale i zahaczają czasem o jazz czy rock. Lubi ją kinematografia, wiele kawałków to piosenki stworzone na potrzeby kina i telewizji. Wydała łącznie zaledwie 3 albumy (plus jeden singiel), ale każdy pozdobywał miliard nagród.
Przygodę z muzyką zaczęła (jak na Chiny) stosunkowo późno, w wieku 7 lat rozpoczynając naukę gry na erhu. Na studia dostała się do szanghajskiego konserwatorium na wydział kompozycji. Jednocześnie zaczęła tworzyć pierwsze piosenki. Po studiach zdarzały się jej małe koncerty czy też robienie chórków gwiazdom.
W 1993 roku nagrała demo i przez przyjaciela posłała je do Pekinu, by poddać własną twórczość surowej ocenie krytyków. Jedno studio nagraniowe wyraziło zainteresowanie i tak zaczęła się wielka kariera Denise. Ochrzczona "bluesową dziewczyną" chińskiego szołbiznesu zaczęła pisać piosenki również dla innych wykonawców.
Moim zdaniem jest wspaniała...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.