2012-10-25

楚雄龍江公園 Park Smoczej Rzeki w Chuxiongu

Jest kompletnie nowy - to znaczy, nie tak kompletnie, bo jest starszy ode mnie (ma 31 lat), ale w porównaniu z parkami trzynastowiecznymi to jeszcze pieluchy w zębach nosi. Część terenu, na którym powstał, dawniej była zakolem Rzeki Smoczej (龍川江), wygiętej w podkowę (stąd dawna nazwa Podkowiaste Zakole 馬蹄彎). W późniejszych czasach rzeka zmieniła koryto, a w dawnej zatoczce powstał park. Są tu małe pawiloniki,
w których można się schronić przed upałem, parczek śliw, jeziorko pokryte lotosami
(my przyjechaliśmy w niewłaściwym czasie ;)), mostki, głazy, herbaciarnie - wszystko, co powinno się znajdować w tradycyjnym parku chińskim. Ba! Nie wierzyłam, gdy Nauczyciel Li mówił, że tu wszystko jest względnie nowe. Aranżacja przestrzeni jest bardzo tradycyjna i na mój gust żaden spec od fengshui nie mógłby się przyczepić. Mnie się tylko nieszczególnie podoba czołowy punkt cykania zdjęć - czyli wielkie jelenie, będące znakiem rozpoznawczym Chuxiongu, w dawnych czasach zwanego Lucheng 鹿城 - Miastem Jeleni. Ale pamiątkową fotę oczywiście musieliśmy sobie strzelić, a co!
We wszystkich przewodnikach można przeczytać, że posąg jeleniej rodziny ma yijski charakter; zrobiłam mały test: zapytałam 10 Hanów i 10 Yi, czy sądzą, że posąg ma yijski charakter. Wszyscy Hanowie powiedzieli, że tak, wszyscy Yi popukali się w czoło :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.